logo

маориф

САЁҲАТ БА МАКТАББАЧАГОН ЧӢ МЕДИҲАД?

Саёҳат ба табиат омили муҳими инкишофи шахсият, аз ҷумла тафаккури экологии мактаббачагони хурдсол мебошад. Қабл аз ҳама муаллим бояд бидонад, ки мақсади асосии таълим дар зеҳни хонандагон ҳосил намудани ақидаҳои саҳеҳ дар бораи табиат, аҳолӣ ва хонавода аст. Ба он муваффақ гардад, ки насли наврас ба арзишҳову сарватҳои миллӣ арҷ гузорад.
Хонандагон ба олами табиат ва муҳити зисти хеш шавқи беандоза дошта, мекӯшанд, ки дастовардҳои табиату одамон, олами набототу ҳайвонотро омӯзанд ва муҳофизат кунанд. Мушоҳидаи табиат барои мактаббачагони хурдсол имконият медиҳад, ки ҳисси ғамхорӣ ва эҳтиромро нисбат ба табиати атрофи худ ташаккул диҳанд. Барои ба ин мақсад  ноил шудан, пеш аз ҳама, донистани синни хонандагон, истифодаи усулҳои самарабахши таълиму тарбия, навоварӣ ва эҷодкорӣ дар фаъолияти педагогии муаллим зарур аст.
Саёҳат барои мустаҳкам намудани донишҳои экологӣ зарур аст. Хонандагони хурдсол ҳангоми саёҳат ба табиат бо фаъолияти меҳнатии сокинони маҳали худ шинос мешаванд.
Давраҳои асосии гузаронидани экскурсияҳои таълимӣ чунинанд: муайян намудани мавзӯъ, мақсад ва ҷои гузаронидани экскурсия, шиносоӣ бо мавзеъҳои асосии мушоҳидашаванда, ташкили суҳбат бо мутахассисон, ба ҳисоб гирифтани сарватҳои табиии мавзеъ, ки ба хонандагон нақл карда мешавад.
Дар раванди омодасозии хонандагон ба саёҳат ба муаллим лозим аст, ки ба хонандагон дар бораи мақсад ва вазифаҳои экскурсияҳои навбатӣ ва ҷои он маълумоти муфассал диҳад. Пеш аз экскурсия барои рушди тафаккури  экологии хонандаҳо супориш додан ба мақсад мувофиқ аст. Ҳангоми экскурсия бояд ҳар як хонанда аз рӯи супоришҳои ба зимма гирифтааш амал намояд. Аз иҷрои супоришҳо  ҳисоботи хаттӣ диҳад. Муаллим аз рӯи маълумотҳои дар рафти экскурсия ба даст оварда суҳбат ташкил мекунад.
Ҳамин тариқ, ташкили самарабахши ин шакли таълим барои мактаббачагони хурдсол ба беҳтар гардидани вазъи таълиму тарбия, омӯхтани сарватҳои муҳити зист ва мукаммал шудани донишҳои экологию ташаккули завқи эстетикӣ воситаҳои муҳимтарини таълиму тарбия ба ҳисоб мераванд.

Сурайё НАЗАРМАМАДОВА,
омӯзгори мактаби таҳсилоти миёнаи умумии № 20 –и ноҳияи Шуғнон       


Баёни ақида (0)    Санаи нашр: 12.04.2014    №: 68    Мутолиа карданд: 1410
22.01.2021


ҶАЛАСАИ XVII ВАЗИРОНИ КОРҲОИ ХОРИҶИИ КИШВАРҲОИ УЗВИ МУКОЛАМАИ ҲАМКОРИҲОИ ОСИЁ

21.01.2021


ДАР КӮЛОБ КОРХОНАИ ИСТЕҲСОЛӢ БА ИСТИФОДА ДОДА ШУД

ҶАЛАСАИ ҶАМЪБАСТИИ НАТИҶАҲОИ РУШДИ ИҶТИМОИЮ ИҚТИСОДИИ ВИЛОЯТИ ХАТЛОН

ВАҚТИ ПАЙВАНДИ ИЛМ БО АМАЛ АСТ

НАВИДҲОИ ФАРҲАНГ

ФИФА. ТОҶИКИСТОНРО 14 ДОВАР МУАРРИФӢ МЕКУНАД

НАХУСТИН ФИЛМИ ТОҶИКИЮ БРИТАНӢ АЗ РӮИ ФИЛМНОМАИ АНИСА СОБИРӢ НАВОРБАРДОРӢ МЕШАВАД

ҶАҲОН ДАР ЯК САТР

ДАР РОССИЯ АЗ КОРОНАВИРУС ЗИЁДА АЗ 3 МИЛЛИОН БЕМОР ШИФО ЁФТ

ҶАҲОН ДАР ЯК САТР

ДУ БОЗИИ РАФИҚОНАИ МУНТАХАБИ ТОҶИКИСТОН

КОМЁБИИ ДАСТПАРВАРОНИ МТМУ № 45

РУЙДОДҲОИ ИЛМӢ

19.01.2021


СҶТ-РО ДАСТРАСИИ НОБАРОБАРИ ДАВЛАТҲО БА ВАКСИНА САХТ НИГАРОН НАМУДААСТ

ҶАҲОН ДАР ЯК САТР

ХАТЛОН. СОДИРОТИ БАРЗИЁДИ МАҲСУЛОТИ КИШОВАРЗӢ

“САФЕДДАРА”. ЯТИМОНИ КУЛЛИ ВИЛОЯТИ ХАТЛОН АЗ БЕҲТАРИН МАВЗЕИ САЙЁҲӢ ДИДАН КАРДАНД

ТАҚДИМИ КИТОБИ «ТОҶИКОН» БА СОКИНОНИ НОҲИЯИ ИШКОШИМ

ҲИСОР. ХИЗМАТРАСОНИИ ТИББӢ РӮ БА БЕҲБУДӢ ДОРАД

15.01.2021


ҶАМЪБАСТИ ОЗМУНИ “ОМӮЗГОРИ СОЛИ ТОҶИКИСТОН – 2020”

ҶАЛАСАИ СИТОДИ КОРӢ ОИД БА ТАҶЛИЛИ 30-СОЛАГИИ ИСТИҚЛОЛИЯТИ ДАВЛАТӢ БАРГУЗОР ШУД

МАОРИФ. НАТИҶАГИРӢ АЗ ФАЪОЛИЯТИ ВАЗОРАТ

НАВИДҲОИ ФАРҲАНГ

ТОҶИКИСТОН. БОЗ ЯК ШИРКАТ БА БОЗОРИ САЙЁҲӢ ВОРИД ГАРДИД

РӮЙДОДҲОИ ИЛМӢ

12.01.2021


 ҶДММ «ММК АГРО» МАЙДОНИ ГАРМХОНАИ ИННОВАТСИОНИРО МЕАФЗОЯД

 РАШТ: МУЛОҚОТИ  РАИСИ  МАҶЛИСИ НАМОЯНДАГОН  БО  ИНТИХОБКУНАНДАГОН

 ШАҲРИ ГУЛИСТОН: АВҶИ СОХТМОНИ ИНШООТИ ҶАШНӢ

 ТАФСИЛОТИ ЯК ҶИНОЯТ. Ё ЧАРО «ҚОЗӢ»-И АВФШУДА ПАСИ ПАНҶАРА РАФТ?

 ТАЪСИСИ КОРХОНАИ НОДИРИ ИЛМИВУ ИСТЕҲСОЛӢ

 ТАЪМИНИ МАРКАЗҲОИ ИЛМӢ ВА МУАССИСАҲОИ ТАЪЛИМӢ БО РЕАКТИВҲОИ КИМИЁӢ

 ПЕШНИҲОДИ БОСТОНШИНОСОН БА ЮНЕСКО

08.01.2021


ВОХӮРИИ МАҲМАДТОИР ЗОКИРЗОДА БО СОКИНОНИ НОҲИЯИ САНГВОР

ДАВРИ ҶУМҲУРИЯВИИ ОЗМУНИ «МУРАББИИ СОЛИ ТОҶИКИСТОН – 2020» ОҒОЗ ГАРДИД

НАВИДҲОИ ФАРҲАНГӢ


Дар сомонаҳои дигари Тоҷикистон хонед