logo

сиёсат

САЗОВОРИ БОВАРӢ БОШЕМ

Дар тақвими кишвари мо 20 март – Рӯзи зиёиён сабт гардидааст. Чунин як рӯзро, ки пеш аз Наврӯзи оламафрӯз мебошад, Пешвои миллат, Президенти мамлакат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон барои ин қишри ҷомеа муносиб донистааст. Ба чунин иқдоми шоиста дар таърихи мамлакат ҳеҷ сарваре пеш аз ӯ рӯ наоварда буд.
Агар ба хотир биёрем, пеши назар меояд, ки пештар, хоса то замони соҳибистиқлолии кишвар танҳо бархе аз зиёиён ҷасорат пайдо мекарданду дар назди сарварони вақт масъалаҳои муҳими ҳалталабро ба мушкилоти зиёд ба миён мегузоштанд. Дар натиҷа ин масъалаҳо на танҳо ҳал намегардиданд, балки бо роҳҳои гуногун ин зиёиён мавриди фишорҳои махсус қарор мегирифтанд. Мақсад аз ин фишорҳо он буд, ки дигар  зиёиён муҳри хамӯшӣ бар лаб бизананду дар пешниҳодҳо, агар ҳам судбахшанд, ҷасорат пайдо накунанд. Ҳолиё Сарвари давлат ин гуна масъалаҳоро  худ дар назди зиёиён мегузорад ва ҳалли онҳоро дастаҷамъона тақозо мекунад. Бо ин роҳ, албатта, ин қишри ҷомеаро водор месозад, ки дар шинохти мушкилот, махсусан мушкилоти ҷаҳони муосир пешгом, масъул ва ҳамеша огоҳ бошанд. Сарвари давлат дар ин маврид ба таърихи гузаштаи кишвар рӯ меорад ва нақши зиёиёнро дар он рӯзгори басо мураккаб, ки асолати миллӣ ва фарҳангиро шинохтаву ҳифз намудаанд, ёдовар мешавад. Омӯзишу донистани таърихи миллат ба таъкидҳои пайвастаи Сарвари давлат ба он хотир аст, ки бидонем он абармардони саҳнаи пайкори сиёсату фарҳанги миллӣ чӣ гуна ҷасурона муборизаҳо бурдаанд.
Дуруст аст, ки «Миллати тоҷик, ки дар тӯли асрҳо аз омӯзиши таъриху фарҳанги бостонии хеш дар канор монда буд, баъди истиқлолият ба омӯзиши давраҳои давлатдории қадим ва наваш ниёзи бештар пайдо кард. Зеро баррасиву таҳқиқи сарнавишти ибратомӯзи ниёгон ва донистани таърихи Меҳан, бигзор талху пурфоҷиа ҳам бошад, инчунин сабақ гирифтан аз иштибоҳоти гузашта миллати моро бедору огоҳ, зираку ватандӯст ва пухтаву дурандеш месозад.»
Пешвои миллат худ  чун зиёии асил на танҳо масъалаҳои муҳимтаринро ба миён мегузорад, балки барои ҳалли онҳо пешниҳодҳои дурусту муфид низ менамояд. Мебинем, мушоҳида мекунем ва хулоса мебарорем, ки дар мавриди иҷрои онҳо аз беҳтарин усулҳо истифода мекунад. Чунин усулҳо, бояд иқрор шавем, ки дар хотири ҳеҷ зиёие ҷуз ӯ роҳ наёфта буд. Пешвои миллат таҷлили ҷашнҳои шаҳрҳои бостонии кишварро ба миён гузошт. Дар натиҷа мардум ба тадриҷ ба омӯзиши таърихи онҳо бе мушкилӣ  даст ёфтанд. Ба ин васила гӯшаҳои ватанамон бо навбат обод ва дорои биноҳои маъмурӣ, фарҳангию тиҷоратӣ гардиданд. Ба ҷуз ин, бо осори беназири фарҳангу таърихи миллат, ки гувоҳи раднопазири тамаддуни миллати куҳанбунёди мо маҳсуб мешаванд, беш аз ҳама ифтихор менамояд. Ба хотири он, ки миллат дар ҳамин рӯҳия тарбия биёбад, моҳияти онро бисёр дақиқу дуруст ва зебову фаҳмо баён медорад: «Осори куҳан ва ёдгориҳои таърихӣ забони гӯёи фарҳанги миллат мебошад. Қарзи мову шумост, ки ин гуна осори нодири фарҳангиро ҷустуҷӯву пайдо намоем, онҳоро ҳифз намоем, омӯзем, омӯзонем ва барои болоравии сатҳи умумии маърифату эҳсоси худшиносии миллӣ истифода барем.»
Ба ғайр аз ин ҳама, бо ташаббусу иқдоми бевоситаи ӯ ҳамасола ҷашнҳои шахсиятҳои барӯманди миллат, ки дар рушди илму фарҳанги он саҳми чашмрас гирифтаанд, доир мегарданд. Албатта, ба ин ҳама хидматҳои арзандаву мондагор иктифо намекунад ва рисолати худро чун зиёии асил дар таълифи асарҳои пурарзиши таърихӣ, илмӣ, фарҳангӣ медонад. Ин асарҳо на танҳо моро ба гузаштаи худ бештару беҳтар ошно сохт, балки чун беҳтарин дастурҳову раҳнамоҳо хидмат карданд ва дар худшиносии ҷомеа саҳми асосиро гирифтанд.
Боиси ифтихори мо – омӯзгорон аст, ки Сарвари давлат ҷиҳати рушди кишвар, пойдории сиёсӣ, таҳкими рукнҳои давлатдорӣ ва таблиғи ғояҳои миллӣ ба таъкид изҳор медорад, ки пеш аз ҳама, ба мо такя мекунад. Инчунин, дар ин маврид моро равшанфикрони пешқадам медонаду мехонад.
Пас, мо бояд рисолати хешро бисёр хуб дарёбем ва дар иҷрои вазифаҳоямон масъулияти бештару беҳтар эҳсос бинамоем. Воқеан, маҳз омӯзгорони соҳибмаърифату бофарҳанг ва устодони донишманду ватанпараст аз иҷрои вазифаҳои муайянгардида баромада метавонанд. Аз ин рӯ, моро зарур аст, ки чунин омӯзгоронро тайёр бинамоем ва ҳам савияи донишу таҷрибаи худро бо талаботи ҷаҳони муосир баланд бибардорем, аз беҳтарин усулҳои таълим истифода бикунем.
Барои ин бояд бо садоқату дили пок ҳама неру, донишу таҷрибаамонро ҷиҳати рушду ободонии Тоҷикистони азиз ва таъриху фарҳанги миллӣ равона бисозем.  
Маҳмадулло РАҶАБЗОДА,
ректори Донишкадаи давлатии забонҳои Тоҷикистон ба номи С.Улуғзода


Баёни ақида (0)    Санаи нашр: 13.03.2017    №: 55    Мутолиа карданд: 522

28.04.2017


Мулоқоти Қоҳир Расулзода бо Ли Ки - Квон

Конфронси илмӣ бахшида ба Даҳсолаи байналмилалии амал «Об барои рушди устувор»

Марҳилаи дуюми барқарорсозии шабакаи обрасонии шаҳри Хоруғ оғоз мегардад

Интишори асарҳои Фазлиддин Муҳаммадиев ба забони қирғизӣ

Ҳунар ганҷи нуҳуфта аст

НУРОБОД. Таъсиси маркази маслиҳатдиҳии ҳуқуқӣ

Ҷаҳон дар як сатр

27.04.2017


Мулоқоти Неъматулло Ҳикматуллозода бо Пратибҳа Меҳта

Изҳори ҳавасмандӣ аз тақвияти ҳамкориҳо

Фестивали байналмилалии мусиқии «Еthno-jazz» баргузор мешавад

КҲФ огоҳ мекунад…

Мусобиқаи футбол дар Деваштич

Террористон набояд имкони бозгашт ба Қазоқистонро дошта бошанд

Истеъфои вазир дар Ҷопон

Аврупоро буҳрони нави муҳоҷират интизор аст?

Дар Доминикан обхезӣ мардумро бехонумон кард

Uber дар се сол аэротаксиҳоро ваъда медиҳад

Кишти пахта

Бунёди боғу токзор

Истеҳсоли сабзавот дар гармхонаҳо

Кишти баҳорӣ

БАДАХШОН. 120 рӯзи ободонӣ ба истиқболи Рӯзи Ваҳдати миллӣ

26.04.2017


Вохӯрии Сироҷиддин Аслов ва Абдулазиз ибни Муҳаммад Ал - Бодӣ

Тавсеаи робитаҳои байнидавлатӣ

Изҳори омодагӣ ҷиҳати тақвияти ҳамкориҳо

Таҷрибаи Тоҷикистон дар таҳкими ваҳдати миллӣ ибратомӯз аст

Олимпиадаи ҷумҳуриявии донишҷӯён ҷамъбаст гардид

СУҒД. Авлавият ба таъсиси ҷойҳои нави кор

Варзиш

25.04.2017


Вохӯрии Нуриддин Саид бо Ясмин Гуедар

Дурнамои ҳамкориҳо матраҳ шуд

Оғози ҷаласаи Гурӯҳи корӣ оид ба маълумоти дастрасии молиявӣ

Натиҷаи интихоботи миёнадаврӣ

РАШТ. ҲАВАСМАНДИИ ҶАВОНОН БА ХИЗМАТИ ҲАРБӢ МЕАФЗОЯД


Дар сомонаҳои дигари Тоҷикистон хонед