logo

маориф

ДУ МАСЪАЛАИ МУҲИМ: МЕТОДИКАИ ТАЪЛИМ ВА ТАКМИЛИ ИХТИСОС

Ҳадафи ниҳоии ислоҳоти соҳаи маориф ин, пеш аз ҳама, баланд бардоштани сифати таълиму тарбия, беҳтар намудани дараҷаи донишандӯзии хонандагон ва дар фаъолияти педагогӣ истифода бурда тавонистани малакаҳои ҳосилшуда мебошад.

Дар амалӣ гаштани ин ҳадафҳо ва таъмини таҳсилоти сифатан нав нақши омӯзгор ва дараҷаи касбияту маҳорати ӯ басо бузург аст. Вобаста ба ин, ҳамкории кабинетҳои методии шуъбаҳои маорифи шаҳру ноҳияҳоро бо донишкадаҳои такмили ихтисос ва дар якҷоягӣ расондани ёрии методӣ ба муассисаҳои таълимиро  ба  инобат гирифтан хеле муҳим аст.
Хадамоти методӣ дар ислоҳоти соҳа нақши муҳим дошта, ҷиҳати беҳтар гардидани сатҳи таълиму тарбия вазифаҳои муҳим ва масъулиятнокро иҷро менамояд. Фаъолияти хадамоти методӣ ба амалӣ намудани падидаҳои тоза ва шаклу усулҳои навини раванди таҳсилот, такмили мазмуну мундариҷаи таълим ва ёрии амалӣ ба муассисаҳои таълимию тарбиявӣ нигаронда шудааст.
Рушди хадамоти методӣ тақозои замон аст,  зеро хизмати методӣ аз зинаҳои аввал то боло ба сатҳи талаботи имрӯзаи ислоҳоти маориф, тақвияти ёрии амалии таълимию методӣ ба ҳамаи муассисаҳои таълимию тарбиявӣ ҷавобгӯй набошад, дигаргунсозии сифати раванди таҳсилот имконнопазир аст. Мақсад аз ташкили ҳамкориҳои дуҷониба, пеш аз ҳама, расондани ёрии методӣ ба омӯзгорон дар баланд  бардоштани маҳорати касбӣ, дастрас намудани навгониҳои педагогӣ, ёрӣ ба омӯзгорони ҷавон, паҳн намудани таҷрибаи пешқадам мебошад. Инчунин, яке аз вазифаҳои асосии иттиҳодияҳои методӣ мунтазам назорат бурдан ва мавриди таҳлилу муҳокима қарор додани раванди истифодаи навгониҳо мебошад. Маврид ба ёдоварист, ки иттиҳодияҳои методӣ дар ҳама намуди таълимгоҳҳо вазифаи пешбурди таълиму тарбияро ба уҳда доранд. Нақши онҳо дар баланд бардоштани сатҳи дониши омӯзгорон, мусаллаҳ намудани онҳо бо методу усулҳои нави таълимӣ, тарғиби дастовардҳои навтарини педагогика ва афкори педагогии халқи тоҷик басо арзишманд аст. Ин ҷо рисолати донишкадаҳои такмили ихтисос, кабинетҳои методӣ ва иттиҳодияҳои методиро дар сатҳи муассисаҳои таълимӣ махсус қайд намудан ҷоиз аст, зеро ин ниҳод дар амалӣ гаштани ҳадафу вазифаҳои ислоҳот саҳми назаррас мегузорад.
Дар ҳамкорӣ бо донишкадаҳои такмили ихтисос ва кабинетҳои методӣ ташкилу гузарондани семинарҳо, ҷаласаҳо, мизҳои мудаввар, конфронсҳо, машваратҳо вобаста ба масъалаҳои таълиму тарбия ва хизмати методӣ мавқеи муҳимро ишғол менамояд. Ба воситаи барномаҳои радио ва телевизион ташкилу гузарондани дарсҳои намунавӣ низ ба фаъолияти якҷояи донишкадаҳои такмили ихтисос ва кабинетҳои методӣ дохил шуда, ба омӯзгорону роҳбарони иттиҳодияҳои методии муассисаҳои таълимӣ оид ба истифодаи методу усулҳои нави таълим маълумот медиҳад.
Аз ин ҷиҳат, дар такмил ва беҳдошти маҳорати касбии омӯзгорон роҳнамо ва дар ташкилу муайян намудани мазмуни корҳои методӣ дар мактаб нақши арзанда дорад. Хушбахтона, имрӯз моро имконият даст додаву ҳамаи шароит барои дуруст ба роҳ мондани кори кабинети методӣ дар муассисаҳои таълимӣ фароҳам оварда шудаанд. Танҳо барои ноил гардидан ба ин ҳадафҳо хоҳиш, малака, маҳорати касбӣ ва сабру таҳаммул лозим аст. Дар ин самт мақсаду маром, ҳадафҳо, пешниҳод ва дархостҳо гуногунанд, вале вобаста ба он ки чӣ гуна ҳадаф ва маромро бояд пайгир бошем андешаҳои мушаххасу возеҳе то ҳол рӯи кор наомадаанд. Аз таҷрибаҳои гузарондашуда метавон ба хулосае омад, ки барои боз ҳам самаранок ба роҳ мондани ҳамкории кабинетҳои методӣ бо донишкадаҳои такмили ихтисос хуб мебуд  онҳо дар оянда на  дар  назди шуъбаҳои раёсати маориф,  балки  дар  назди маркази таълимӣ - методӣ  ё  донишкадаҳои такмили ихтисос фаъолият намоянд. Кабинетҳои методӣ бо тамоми таҷҳизоти ҳозиразамон муҷаҳҳаз гардонда шуда,  дар ҳамкорӣ бо донишкадаҳои такмили ихтисос курсҳо ба  таври  таълими фосилавӣ гузаронда шаванд. Донишкадаҳои такмили ихтисос,  маркази таълимии методӣ ва кабинетҳои методии раёсату шуъбаҳои маориф бо мутахассисони варзидаи соҳибкасб таъмин карда шаванд.
Ҷамшед НАМОЗОВ,
директори  ФДҶТИБКСМ
дар шаҳри Кӯлоб,
Ситора МАХТУБОВА,
 муовини директор оид ба корҳои таълимӣ ва илмӣ – методӣ


Баёни ақида (0)    Санаи нашр: 22.08.2017    №: 177    Мутолиа карданд: 2235
09.07.2020


ТОҶИКИСТОН. ШУМОРАИ ШИФОЁФТАГОН АЗ COVID – 19 АЗ 5000 ГУЗАШТ

«ОИЛА, КӮЧА, МАҲАЛЛА, ДЕҲА, ДЕҲОТ ВА ШАҲРАКИ БЕҲТАРИН». ОЗМУНЕ, КИ СОКИНОНИ СУҒДРО БА ОБОДОНӢ ТАЛҚИН МЕКУНАД

ДУШАНБЕ. ТАҲТИ РАЁСАТИ АЗИМ ИБРОҲИМ ҶАЛАСАИ КОРӢ БАРГУЗОР ШУД

ШАҲРИ ТУРСУНЗОДА. КОРҲОИ ФАҲМОНДАДИҲӢ САМАР ДОРАНД

«ОВОЗИ САМАРҚАНД» КИТОБҲОИ ХУДРО РӮНАМОӢ КАРД

ВАНҶ. ОБ АСТ, КИ ОБОДИСТ

ТАБИБОНИ ЛАХШ: «ҒАМХОРИҲОИ ПЕШВОИ МИЛЛАТ БА МО НЕРУ МЕБАХШАД»

ФУТЗАЛ. БОЗИИ СУПЕРҶОМИ ТОҶИКИСТОН – 2020 КАЙ БАРГУЗОР МЕГАРДАД?

ТАЪКИДИ СИ ҶИНПИН АЗ ЗАРУРАТИ ҲАМКОРИИ ГУСТУРДАИ ЧИНУ РОССИЯ

ҶАҲОН ДАР ЯК САТР

08.07.2020


ИСФАРА. КОРХОНАИ ПОЙАФЗОЛДӮЗИИ «САМАНД» БА ФАЪОЛИЯТ ШУРӮЪ НАМУД

ДАР ТОҶИКИСТОН АЗ КОРОНАВИРУС 4965 БЕМОР ШИФО ЁФТ

Сафари гурӯҳи ҳукуматӣ ба ВМКБ

«МАЪРИФАТ. ВАҚТЕ КИ КИТОБХОНА ҲОЛИ ТАБОҲ ДОРАД»

ВМКБ. ВАЗИР АЗ ҶАРАЁНИ СОХТМОНҲО ДИДАН КАРД

“СОМОН ЭЙР” БА ДУБАЙ ВА МИНСК ПАРВОЗҲОИ МАХСУС АНҶОМ МЕДИҲАД

САДОҚАТИ «САДОҚАТ»

ЛИГАИ ОЛӢ. КОРШИНОСИ ВАРЗИДА САРМУРАББИИ ДАСТАИ "КӮКТОШ" ТАЪЙИН ГАРДИД

ДАР ОЛМОН БА ТАҲКИМИ МУНОСИБАТ БО РОССИЯ АВЛАВИЯТ МЕДИҲАНД

ҶАҲОН ДАР ЯК САТР

07.07.2020


ТОҶИКИСТОН. 4914 ГИРИФТОРИ БЕМОРИИ COVID – 19 ШИФО ЁФТ

БОЗГАШТИ ШАҲРВАНДОНИ ТОҶИКИСТОН АЗ ҚАЗОҚИСТОН ВА ӮЗБЕКИСТОН

FINA МЕХОҲАД МАВҚЕАШРО ДАР БО МУСТАҲКАМ НАМОЯД

СУТ БА ВАКСИНАИ РОССИЯ АЛАЙҲИ COVID - 19 ЭЪТИМОД ДОРАД ВА ДАР ИН САМТ ХОСТОРИ ҲАМКОРИСТ

ҶАҲОН ДАР ЯК САТР

06.07.2020


ТОҶИКИСТОН. ШУМОРАИ СИҲАТШУДАГОН АЗ КОРОНАВИРУС БА 4858 НАФАР РАСИД

НОҲИЯИ ДАРВОЗ. СОҲАИ ФАРҲАНГ БА ДАСТГИРӢ НИЁЗ ДОРАД

РАШТ. КИШТИ КАРТОШКА ДАР 3047 ГЕКТАР

КӮЛОБ. БА МАҲАЛЛАИ ЛОҲУТӢ ОБИ ТОЗА ОМАД

ЧЕМПИОНАТИ ТОҶИКИСТОН – 2020. ҒАЛАБАИ НАВБАТИИ "ИСТИҚЛОЛ"

ПУТИН: «РОССИЯ БАРОИ РУШДИ ИҚТИСОД НИЁЗ БА МУҲОҶИРОН ДОРАД»

ҶАҲОН ДАР ЯК САТР

03.07.2020


ХУҶАНД. ИФТИТОҲИ ГУЗАРГОҲИ ЗЕРИЗАМИНӢ

ЗАРУРАТИ ТАВСЕАИ ҲАМКОРИҲО ТАЪКИД ГАРДИД

ДАР ТОҶИКИСТОН АЗ КОРОНАВИРУС 4690 БЕМОР ШИФО ЁФТ


Дар сомонаҳои дигари Тоҷикистон хонед